Groep 5-6 / RTV Ridderkerk

TV-makers gezocht!

De leerlingen maken kennis met het medium TV. Tijdens de workshop legt een verslaggever/tv maker van RTV-Ridderkerk uit wat er allemaal komt kijken bij het maken van een tv-item. Vervolgens gaan de leerlingen zelf aan de slag. Eerst door het maken van een storyboard. Waar gaat hun tv-item over? Wie gaat wat doen? Zo worden de rollen van verslaggever en cameraman/vrouw verdeeld. Nadat het TV-item in grote lijnen is bedacht, gaan de leerlingen aan de slag met de ipad. Ze leren tijdens de workshop zelf het item te filmen en te monteren. Tussen het filmen door zorgen de workshopbegeleiders voor handige tips voor het maken van een bijzonder TV-item.

Discipline: Media
Groep(en): 5 en 6
Tijdsduur: 1,5 uur
Materiaalkosten: Geen
Max. aantal leerlingen: 30 leerlingen
Aantal begeleiders: Afhankelijk van het aantal leerlingen

Rol begeleidende leerkracht: Zij zijn verantwoordelijk voor de orde tijdens de workshop, doen actief mee, geven in de klas middels een lesbrief een introductie op de activiteit, enthousiasmeren de kinderen.

groep 5-6